תחזוקת מכונות קפה אספרסו 
 

רכישת מכונת אספרסו היא צעד חשוב, אך חשוב לא פחות היא התחזוקה. מחסור בידע לתפעול נכון ולתחזוקת המכונה עלול לגרום לבעיות. כיום, כאשר טכניקות הניקוי למכונות הקפה הינן פשוטות ויעילות, אין סיבה לדאגה. מכונות קפה אספרסו וקפוצ'ינו ו- מטחנות קפה באתר Coffee-Depot.co.il הינן אך ורק מכונות מקצועיות מהדור המתקדם בעל התחזוקה הפשוטה אשר הקפדה עליה מאריכה את חיי המכונה לשנים מרובות. בשונה ממכונות קפה מהדור הקודם, התחזוקה כיום הינה נוחה מאוד כאמור ובסיסית.

 

ישנו כלל הברזל לפיו יש להשתמש במים מרוככים ומסונני אבנית. שימוש בפילטר מסוג בריטה ממלא פונקציה זו. כאן תוכלו למצוא מידע נוסף, גם טכני לפעולות תחזוקת מכונת קפה מוצלחת. נעשה מאמץ מצידנו לפשט את ההסברים להבנה קלה יותר כך שגם המשתמש המתחיל יוכל לרכוש ידע רלוונטי ויוכל להפיק להנאתו משקאות אספרסו קפה שוב ושוב, ובו בעת ישמור על חיי מכונת האספרסו לשנים רבות. 

מרכך ומסנן מים לקפה, אריזת חיסכון

 

המחיר שלנו: ₪410.00
דמי משלוח: ₪0.00
 
מידע נוסף
Descaler 3 מרכך ומסנן מים

 

המחיר שלנו: ₪69.00
דמי משלוח: ₪15.00
 
מידע נוסף
Blind Filter Basket פילטר עיוור

 

המחיר שלנו: ₪52.00
דמי משלוח: ₪15.00
 
מידע נוסף

 
המחיר שלנו: 310.00 ש"ח
דמי משלוח: 0.00 ש"ח
המחיר שלנו: 79.00 ש"ח
דמי משלוח: 15.00 ש"ח
המחיר שלנו: 264.00 ש"ח
דמי משלוח: 15.00 ש"ח
 

מכונת קפה ביתית - תחזוקה וניקיון

ניקוי ותחזוקה של מכונת אספרסו ביתית-
כאן ריכזנו עבורכם הנחיות מומלצות לשמירה על ניקיון ותחזוקת מכונת קפה שברשותכם.
יודגש- מדובר בהנחיות כלליות בלבד והן בגדר המלצה. הכרחי כי לפני יישום אי אילו מההנחיות, תיוועצו בחוברת ההוראות הספציפית של המכונה שרכשתם ו/או עם יבואן/יצרן של סוג המכונה או מטחנת קפה.

 

חשיבות המים-
מכונת קפה זקוקה למים לפני שתוכל לפעול. לא ניתן להדגיש מספיק את ההשלכות החמורות של שימוש במים "קשים" שלא עברו סינון אבנית. מים נקיים מאבנית יאריכו את חיי המכונה ורכיביה, יקלו על התחזוקה, ישפיעו באופן ישיר על איכות משקה קפה האספרסו המתקבל בסופו של דבר, ואף ישפרו משמעותית את יכולת ואיכות הקצפת חלב. 

מעבר לאבנית המופיעה כתוצאה מחימום המים, נוזל המים מכיל גם חומרים וחלקיקים נוספים אשר הינם מיותרים ו/או מזיקים למכונה, כגון- גרגירי חול, מינרלים, מלחים, וגוף זרים דומים מזוהמים.

חשוב לדעת! האבנית ושאר החומרים הלא רצויים הינם האויבים הגדולים ביותר של מכונת קפה אספרסו. הם גורמים תוך זמן קצר לנזקים קשים ובלתי הפיכים למכונה
. נזקים אשר אינם מכוסים על ידי היצרנים, היבואנים ונותני השרותבשל כך, עליכם מוטלת האחריות והחובה לוודא כי המים המוכנסים למכונת קפה יהיו נקיים מאבנית ומחלקיקים מזיקים.

שיטות לסינון חלקיקים מזיקים ו- אבנית
כאמור, אבנית היא מפלתה של כל מכונת קפה. למרבה הצער, בארץ המים הינם מים "קשים" המכילים כמות לא מבוטלת של אבנית, וכן ריכוזים משמעותיים של קלציום ומגנזיום. האבנית תופיע לאחר שנחמם את הנוזל, ובמצבם הפושר של המים, אין האבנית כלל נראית לעין.
שימוש במים שלא סוננו, ו/או התעלמות מטיפול הסרת אבנית תקופתי למכונה, יגרום לכך שאבנית תחל להצטבר במכונה, רכיביה, ראש המיצוי, וחמור מכל- בדוד החימום. 
כך למשל- אם גוף החימום מתכסה באבנית, יעילותו פוחתת משמעותית. האספרסו המופק אינו יוצא חם דיו או חם מדי, ונפגע אפקט קרמה של האספרסו, ועוצמת הקיטור להקצפת חלב. אם ניתן למצב להימשך, מכונת קפה תצא מכלל שימוש. אשר על כן, הקפידו הקפדה יתרה על שימוש במים מרוככים מסונני אבנית, ובצעו את טיפולי התחזוקה השוטפים התקופתיים בעקביות.
 

שימו לב!
מי מעיינות מינרלים לסוגיהם השונים, יתכן והינם בריאים יותר ואף עברו הליכי סינון ממזיקים שונים, אך אינם נקיים מאבנית, ובעת חימומם יפיקו את אותה מידה של אבנית ההרסנית למכונת הקפה!

 

שיטות לסינון אבניתקנקן פילטר בריטה

 התקנת מסנן מרכך מים כבר בחיבור מים ראשי של הבית או הבנין. ניתן לבצע גם התקנה דומה של מתקן בחיבור המים מתחת לכיור שבמטבח.  שימו לב! יש לוודא כי המתקן מסנן אבנית באופן אפקטיבי ולא רק טעמי לוואי ומזיקים אחרים. ישנה עדיפות להתקנת מתקן ריכוך וסינון המיועד במיוחד למכונות קפה.

טכנולוגיה אפקטיבית נוספת בעלות נמוכה יחסית הינה השימוש בקנקני בריטה הנמכרים במרכולים השונים. מסנן בריטה הוכח כאפקטיבי בסינון אבנית וחלקיקים מזיקים אחרים, הודות לשימוש במכניזם החלפת יון הפותר גם בעיות אשלגן וסידן. עלות מסנן בריטה היא כ 30 ש"ח לפילטר. אולם יש להקפיד על החלפתו של מסנן כל חודש לערך, (תלוי בצריכה).

 
 

חומרים מזיקים במים, חלקיקי חול ומזהמים

על אף אפקטיביות מסנני בריטה ופילטרים מרככים דומים המסננים אבנית ומונעים את הצטברותה לאורך זמן, פילטרים אלו בדרך כלל לא מסננים חלקיקי חול ומינרלים אחרים העלולים להימצא במים בארץ. מערכות צנרת ישנות או חלודות כמו גם מיקומכם הגיאוגרפי בארץ, הינם משתנים המשפיעים על איכות המים.  יש לוודא את נקיון מי הברז בביתכם או במשרד, הואיל וחלקיקי חול ומזיקים אחרים מהווים גם הם נזק ובעיות לתפקוד מכונת הקפה. לדוגמא- סתימת הצנרת הפנימית במכונה, שחיקת אטמים ושסתומים.
שימו לב! גם נזקים כתוצאה מחלקיקי חול ומלחים שונים אינם מכוסים על ידי אחריות היצרן/יבואן ו/או נותני השירות. 

 

ריכוך המים וסינון חלקיקים מזיקים 

פילטר נוסף המותקן במכונה עצמה אשר הינו בעל יכולת סינון מיקרונים, ינטרל את רוב חלקיקי החול והמינרלים המזיקים.

באם אין ברשותכם פילטר שכזה, מומלץ במקרה זה לעשות שימוש במי מעיינות מינרליים אשר עברו כבר סינון ראשוני, ולסננם שוב באמצעות פילטר בריטה כאמור.

שימוש בחומרים מסירי אבנית המאושרים ע"י היבואן/יצרן הינה דרך אפקטיבית נוספת לצמצום נזקי הצטברות אבנית במכונת הקפה שברשותכם, ואף ימיסו הצטברויות מינרלים ומלחים מזיקים ברכיבי המכונה.

 

חשוב! אין להשתמש בשום אופן ב- חומץ! שימוש בחומץ מסב נזקים בלתי הפיכים לרוב מכונות הקפה. 

כמו כן, מוצרים שגרתיים הנמכרים תחת הכותרת "מסירי אבנית" (כגון מקומקום חשמלי) אינם מומלצים לשימוש בשילוב עם מכונת קפה, אלא אם אושרו במפורש על ידי היצרן/יבואן של סוג המכונה שברשותכם.


טיפול תקופתי במכונת הקפה ותחזוקתה

בטרם נבצע כל פעולה במכונת הקפה, יש לנתק אותה ממקור החשמל ולתת לה זמן להתקרר.
הצעד הראשון הוא ריקון מגש איסוף הנוזלים, הוצאת המים ממיכל המים, ושטיפתם במים פושרים. נא לא להכניס חלקים אלו למדיח. יש לנקות במים פושרים גם את ידית מיצוי הקפה והמסננים, ושוב- לא במדיח! זרבובית ידית אדי הקיטור

כאשר סיימנו להקציף חלב באמצעות צינורית אדי הקיטור, יש לבצע ניקוי מיידי של הצינורית. באם ניתן, יש להבריג החוצה את קצה הצינורית ולנקותו היטב. דרך מומלצת היא- השרייה במים פושרים עם סבון, ניקוי עם מקרצף, ייבושם והחזרתם למכונה. מעבר להשלכות הבריאותיות של שאריות חלב שלא נוקו, הזנחת נקיון מסוג זה תגרום לחסימה וסתימה של צינורית אדי הקיטור / מים חמים.

מכונות עם מטחנת קפה מובנית בתוכן, כמו גם מטחנת קפה ביתית עצמאית, מצריכות ניקוי של מיכל פולים קפה. הדרך המומלצת היא באמצעות מגבת לחה באופן יסודי, ולהמתין לייבוש מוחלט. כך נפטרים מצבירת שומנים של פולי קפה, ונשמור על סביבה הגיינית.

שימו לב!
הקפידו לרכוש את פולי הקפה ממקורות אמינים ומקצועיים. קלייה לא מקצועית או אריזה רשלנית של פולי הקפה עלולה להכיל גופים זרים אשר יזיקו לפעולת מטחנת הקפה. פולי קפה שומניים מדי, כמו גם חלקיק אבן למשל יכולים לגרום ללהבי המטחנה להיתקע, ואף לשריפת המנוע. 

אסור אסור אסור- שפיכת מים לתוך מטחנת הקפה * שימוש בקפה טחון במטחנה * שימוש בפולי קפה ירוקים (שלא נקלו) !

  השתמשו בניקיון המכונה תחילה במגבת לחה מעט, ולאחר מכן נגבו במגבת יבשה.

חשוב לא לעשות שימוש בחומרים מנקים ו/או ממיסים אשר אינם מומלצים למגע עם אוכל או אזהרות אחרות. מים פושרים בשילוב עם מעט סבון בהחלט מבצעים את המטלה.

 

ניקוי ראש מיצוי קפה במכונה, מסננים, וידית חליטת הקפה-
חומר מיוחד להמסת שומני קפה (כגון קפיזה) הוא החומר המומלץ לשימוש. שוב- אין לשטוף במדיח הכלים שבמטבח

באם נקפיד על האמור לעיל- מכונת הקפה שברשותנו תאריך שנים ותפיק אספרסו איכותי מקצועי באופן עקבי, בעוד שאי-הקפדה על הכללים תסיים את חיי המכונה במהירות ו/או תפגע באיכות הקפה המופק.

 
מרכך ומסנן מים לקפה, אריזת חיסכון
המחיר שלנו: 410.00 ש"ח
דמי משלוח: 0.00 ש"ח
Descaler 3 מרכך ומסנן מים
המחיר שלנו: 69.00 ש"ח
דמי משלוח: 15.00 ש"ח
Blind Filter Basket פילטר עיוור
המחיר שלנו: 52.00 ש"ח
דמי משלוח: 15.00 ש"ח


להצטרפות לרשימת התפוצה הכנס את כתובת הדואר האלקטרוני שלך: