מכונות קפה חצי אוטומטיות

מכונות קפה מסוג זה הינן הפופולריות ביותר ואלו הן מכונות קפה הנמצאות למעשה בשימוש בבתי קפה. מכונות אספרסו אלו נקראות מכונות קפה חצי אוטומטיות מכיוון שלמפעיל יש חלק בהכנת משקאות הקפה.
בניגוד למכונות קפה ידניות, מכונות קפה חצי אוטומטיות מונעות ע"י משאבה חשמלית המופעלת ע"י לחיצה על מתג. לחץ המשאבה ממצה את הקפה הטחון. במכונות קפה אלו משתמשים: בפולי קפה, או עם פודים קפה או קפסולות קפה. (ראה הסבר נוסף כאן.)


ראשית ממלאים את ידית מכונת הקפה בקפה, קפה טחון (עדיפה טחינת פולי קפה בסמוך להכנת משקה קפה ע"י מטחנת קפה ייעודית, ראה טיפים לטחינה), דוחסים את הקפה באמצעות טמפר (דוחסן), מכניסים את הידית בתנועה סיבובית לראש המיצוי במכונת הקפה ולוחצים על מתג הכנת קפה. משלב זה ממשיכה מכונת הקפה בתהליך המיצוי באופן אוטומטי, כלומר חולטת את הקפה ע"י לחץ המשאבה.
 

מכונות קפה חצי אוטומטיות מתאימות לכל מי שרוצה לקחת חלק פעיל בתהליך הכנת משקה קפה וכך יכול להתאים את משקה הקפה בדיוק לטעמו ע"י שינוי דרגת טחינת פולי הקפה, דחיסת הקפה הטחון ושליטה בכמות המים. שלושת אלמנטים אלו מאפשרים שליטה מלאה בתוצאה ע"י המפעיל.

 

מכונות קפה מסוג זה מתאימות לכל מי שמוכן להשקיע מינימום בלמידת שלבי תהליך הכנת משקה קפה, זהו תהליך פשוט מאד אך לקבלת תוצאות טובות מומלץ לתרגל מספר פעמים את התהליך וכך לרכוש את המיומנות הדרושה להכנת "שוט" האספרסו המושלם.
כיום, עם התקדמות הטכנולוגיה ועקב גידול בביקוש העולמי למכונות קפה בבית ובמשרד, קיימות מכונות חצי אוטומטיות איכותיות וקלות להפעלה לשמוש ביתי ומשרדי היכולות להפיק משקאות קפה ברמה של מכונות מסחריות, ללא מיומנות מיוחדת ובמחיר עממי לדוגמא: מכונת קפה
Nemox Dell'Opera המוגדרת כקופי בר מושלם לכל חובב קפה.
במכונות קפה מסוג זה תהליך הקצפת החלב הינו לרוב ידני ע"י שמוש בקנקן הקצפה, (ראה טיפים להקצפת חלב).

 
 




להצטרפות לרשימת התפוצה הכנס את כתובת הדואר האלקטרוני שלך: